Informace o cestovce

Podle nějakého zákona (tuším z roku 2006) jsou agentury při prodeji povinné poskytnout informaci o cestovní kanceláři, která nabízený zájezd organizuje. To je pro agentury někdy nevýhodné, zejména pokud zájezd prodává neznámá kancelář nebo kancelář se špatnou pověstí. Já bych si třeba po otřesných zkušenostech už nikdy nekoupil zájezd pořádaný Firo Tourem. Ovšem když se podívám do nabídky nějaké agentury, která zájezdy jenom přeprodává, tak tam informaci o tom, že to je Firo Tour, nemusím vidět. A ten zákon právě říká, že to tam být uvedeno musí.

Agentury tuhle nepříjemnost řeší tím, že informaci o cestovce obklopují šumem nebo ji jinak skrývají. Například největší česká agentura Invia.cz, aby své povinnosti dostála, má v patičce každé nabídky zájezdu nenápadný odkaz "CK". Když se na odkaz klikne, otevře se nové okno, ve kterém se spouští "průvodce" nutící uživatele někam klikat a předstírající, že aplikace zjišťuje provozovatele zájezdu. Přitom informaci o pořadateli má aplikace samozřejmě od začátku (je vidět ve zdrojáku) a všechny ty javascriptové parády mají za úkol klienta jenom zmást a otrávit, aby pořádající CK prostě znát nechtěl, případně aby ji nezjistil vůbec.

Takže tímhle způsobem se zařizuje hladší prodej zájezdů špatných cestovek nebo cestovek se špatnou pověstí. Na druhou stranu to má negativní dopad na kvalitní cestovky, protože jejich trochu dražší zájezdy se přes agentury potom prodávají hůř. Možná z toho důvodu se některé cestovky snaží o vlastní prodej (Čedok, VTT), protože jsou kvalitnější.

 

Tento blog jsem psal někdy kolem roku 2009, když jsem se začal zajímat o cestovní ruch, hlavně outcomming. Hodně věcí už je jinak, ale základy docela zůstaly. Nemyslím, že by někdo měl zájem to po mě studovat a číst, ale nechávám to tu jako dokumentární čtení.

dovolena.rovnou.cz píše Yuhů. Napište mi na janovsky@gmail.com