Jak se shání dovolená na webu
Trvalý odkaz: Cestovní kanceláře a agentury
Napřed nezbytný úvod do teorie.
Zkráceně a anglicky:
Cestovní kancelář tedy zájezd organizuje. Agentura nemůže zájezd organizovat, může ho jenom prodávat.
Nejznámější české cestovní kanceláře jsou třeba Čedok, Alexandria, Exim, Blue Style, FiroTour, Sunny days. Jsou jich desítky. Cestovní kancelář musí být ze zákona pojištěná proti úpadku.
Cestovní agentury znám jenom webové a za nejznámější považuju Invia.cz, eTravel.cz, Zajezdy.cz. Jsou jich stovky. Agenturu může založit kdokoli i bez vzdělání i zkušeností z oboru, je to volná živnost.
Koupit zájezd tedy můžete koupit od agentury, ale můžete ho také koupit přímo od cestovní kanceláře. Některé cestovní kanceláře dělají oba úkony: jsou agenturou i kanceláří zároveň. Takže pořádají a prodávají své zájezdy, ale zároveň se snaží přeprodávat i cizí zájezdy. Takže čert aby se v tom vyznal. Natož aby se v tom vyznal běžný uživatel internetu! Ale je důležité uvědomit si ten rozdíl.
Cestovní kancelář | Cestovní agentura | |
---|---|---|
Organizuje zájezdy | ANO | NE, nesmí |
Prodává svoje zájezdy | ANO, když to stíhá | NE, žádné svoje nemá |
Prodává cizí zájezdy | může, pokud je zároveň agenturou, ale většinou není | ANO |
Jak se liší kamenné pobočky od webových "poboček":
Tento blog jsem psal někdy kolem roku 2009, když jsem se začal zajímat o cestovní ruch, hlavně outcomming. Hodně věcí už je jinak, ale základy docela zůstaly. Nemyslím, že by někdo měl zájem to po mě studovat a číst, ale nechávám to tu jako dokumentární čtení.